Linahlynn

Ruang pencarian

Isnin, 11 Januari 2016

TOP 10 ARTIS BOLLYWOOD TERKAYA TAHUN 2015



Ini adalah antara artis bollywood terkaya :

10) Priyanka Chopra - Nilai Bersih : $ 8 Juta
Priyanka Chopra adalah seorang pelakon , penyanyi dan model. Dia pernah memenangi pertandingan ratu Miss World pada tahun 2000. Sepanjang kerjaya beliau, beliau telah menerima Anugerah Kebangsaan sebagai Pelakon Wanita Terbaik dan empat Anugerah Filmfare.



9)Preity Zinta - Nilai Bersih : $ 10 Juta
Preity Zinta adalah seorang pelakon, model, pengacara dan usahawan. Beliau telah berlakon dalam filem hit seperti "Kal Ho Na Ho." Beliau adalah pengasas syarikat pengeluaran PZNZ Media.

8)Mallika Sherawat - Net Worth: $ 10 Juta
Ia seorang pelakon dan model terkenal dalam filem-filem seperti "Pembunuhan." Beliau dianggap oleh media sebagai simbol seks India.

7) Dimple Kapadia - Net Worth: $ 10 Juta
Ini pelakon serba boleh membuat tanda dengan prestasi beliau dalam filem sulungnya "Bobby" pada tahun 1973. 

6) Karisma Kapoor - Nilai Bersih: $ 12 Juta
Ini pelakon berbakat telah dibesarkan dalam keluarga pembuat filem dan pelakon. Beliau adalah cucu kepada legenda Raj Kapoor. Beliau adalah terkenal dengan prestasi beliau dalam filem hit seperti "Raja Hindustani."

5) Ileana D'Cruz - Nilai Bersih: $ 14 Juta
Pelakon cantik ini terkenal dengan prestasi beliau dalam filem-filem seperti "Barfi." Dia juga mendapat sokongan banyak jenama seperti Electrolux. Beliau adalah amat popular di negeri-negeri India Andhra Pradesh dan Tamil Nadu. Beliau banyak berlakon dalam filem hit Telugu dan Tamil. Beliau telah memenangi banyak anugerah bagi persembahan beliau. Beliau banyak bekerja dengan pelakon dan pengarah terkenal.

4) Kajol Devgan - Nilai Bersih: $ 16 Juta
Ini pelakon amat berbakat telah banyak memenangi blockbusters seperti "Dilwale Dulhania Le Jayenge." Dia telah berkahwin dengan Ajay Devgn di puncak kerjayanya pada tahun 1999. Beliau telah memenangi enam Anugerah Filmfare daripada 11 pencalonan. Kerajaan India berbesar hati kepadaya sebagai Padma Shri pada tahun 2011.

3) Amrita Rao - Nilai Bersih: $ 20 Juta
Ini pelakon India dan model berbakat dalam
filem bahasa Hindi dan Telugu. Prestasi beliau dalam filem "Vivah" diperolehi Dadasaheb Phalke Anugerah Akademi beliau untuk Pelakon Wanita Terbaik.

2) Ameesha Patel - Nilai Bersih: $ 30 Juta
Pelakon-pengeluar-model pernah berlakon dengan pelakon Hrithik Roshan pada tahun 2000 bertajuk "Kaho Naa ... Pyaar Hai." Beliau adalah seorang  penari terlatih. Beliau berbakat dalam menyanyi lagu Hindi dan Telugu filem.

1) Aishwarya Rai Bachchan - Nilai Bersih: $ 35 Juta
Pelakon cantik ini lebih dikenali dengan nama panggilan "Ash." yang merupakan pelakon-model yang pernah memenangi pertandingan ratu Miss World pada tahun 1994. Beliau banyak berlakon dalam filem popular antaranya seperti "Dhoom 2." Beliau juga merupakan duta jenama yang berjaya. Dia telah berkahwin dengan pelakon Abhishek Bachchan pada 2007 dan mempunyai seorang anak perempuan.

Tiada ulasan: