Linahlynn

Ruang pencarian

Rabu, 27 Januari 2016

Top 10 pelakon wanita hollywood menerima bayaran tertinggi


Anda tahu tak siapakah pelakon Hollywood tertinggi yang dibayar? Sini saya bagitahu ini adalah senarai tertinggi pelakon dibayar Top 10 Hollywood. Angelina Jolie memang menang kerana filem terakhir beliau, The Tourist bersama Johnny Depp, dianggarkan memperolehi 33000000 $ dalam tempoh 12 bulan . Kebanyakan yang kaya-kaya ini mestilah yang kerap kita tengok filem mereka di wayang cinema.

10. Julia Roberts


Julia Roberts hanya membuat satu filem tahun lepas tetapi dia di sini dalam senarai kami di tempat ke-10 dengan anggaran $ 11 juta dalam pendapatan dalam tempoh setahun. Roberts telah menjadi salah satu pelakon tertinggi dibayar di dunia, mendahului tahunan "senarai kuasa" The Hollywood Reporter bintang wanita berpendapatan paling tinggi dari tahun 2005 hingga 2006. Bayaran beliau untuk Wanita cantik 1990 adalah $ 300,000; pada tahun 2003, dia telah dibayar tidak pernah berlaku sebelum $ 25 juta untuk peranannya dalam Mona Lisa Smile (2003). Sehingga tahun 2010, nilai bersih beliau dianggarkan $ 140 juta.

9. Mila Kunis

Filem "Ted" mengisahkan  teddy bear mengaut keuntungan besar di pawagam pada tahun lepas. Kunis, dengan $ 11 juta. Ted dan Oz: The Great and Powerful memperoleh sebanyak $1 di box office antarabangsa.

8.Natalie Portman

 Pemenang Oscar tidak asing dengan filem blockbuster besar. Beliau memainkan peranan yang terbaru dalam filem Star Wars. Natalie Portman juga terkenal di watak beliau sebagai Jane Foster, iaitu bercinta dengan Marvel superhero Thor, dalam filem adaptasi Thor (2011), dan sekuelnya, Thor: The Dark World (2013). Beliau adalah di tempat kelapan dalam senarai Pelakon Tertinggi dengan $ 14 juta.

7.Sandra Bullock


Sandra Bullock, yang disenaraikan dalam edisi 2012 Guinness World Records sebagai pelakon tertinggi dibayar, dengan jumlah $ 56 juta. Tahun ini, dia berada ketujuh dalam senarai Pelakon Tertinggi Hollywood dengan anggaran $ 14 juta dalam pendapatan setahun yang lalu. 

6.charlize theron

Di tempat keempat dalam senarai Pelakon Tertinggi adalah Charlize Theron dengan $ 15 juta. Theron suka mengambil kerja-kerja yang tidak besar tanggungjawabnya dalam filem seperti tahun 2011 , Snow White tahun lepas dan yang Huntsman (bajet ja besar).Dia juga membintangi jenama terkenal seperti Dior.

5.Emma Stone 
Tempat ke lima teratas adalah Emma Stone. Pelakon muda, yang memulakan kerjaya bersama-sama Forbes Selebriti 100 tahun ini, memperoleh kira-kira $ 16 juta. Filem yang terkenal "Spiderman" menyebabkan dia dibayar mahal.

4.Jennifer Aniston
Senarai tempat ke-4 tertinggi ialah Pelakon Jennifer Aniston dengan $ 20 juta.

3.Natalie Portman

Kristen Stewart, yang mendahului senarai Tertinggi Pelakon tahun lepas dengan  $34.5 juta, tetapi  filem "Twilight" selesai , pendapatan Stewart sebanyak hanya $22 juta ini bermakna telah berkurang
 
2.Jennifer Lawrence
Gadis baru dalam dunia Hollywood berjalan jauh sejak tahun 2012 dalam Oscar untuk Pelakon Terbaik untuk Silver Linings Playbook dan salah satu filem yang berjaya meraih kutipan tertinggi iaitu "The Hunger Games"Forbes menganggarkan dia mengaut  $26 juta pada tahun lepas. Beliau juga akan menjadi bintang dalam filem X-Men seterusnya.

1.Angelina Jolie
Angelina Jolie, salah satu pelakon yang paling menonjol di Hollywood. Dia salah satu daripada beberapa pelakon yang masih boleh menuntut gaji utara $ 15 juta untuk  sebuah filem seperti penceritaan semula Disney seperti Maleficent. Jolie mendahului senarai pelakon tertinggi Hollywood dengan anggaran $ 33 juta pada pendapatan dalam tempoh setahun.

 Ok,setakat itu ja. Terima kasih singgah blog saya.








 

Tiada ulasan: