Linahlynn

Ruang pencarian

Selasa, 16 Februari 2016

Rombongan ke Labuan



Rombongan ini dah lama sebenarnya , tahun 2014 lagi. Tapi saja abadikan dalam blog. Maklumlah tetiba datang rajin menulis blog.

Pada 31.08.2014, saya dan rakan-rakan sekerja pergi ke Labuan. Time tu cuti jadi boleh lah enjoy walaupun 2 hari 1 malam. Kami menyewa bas ke sana. Lupa pula berapa seorang. Dari kk ke menumbok. Lepas itu tunggu ferri. Kita orang sampai sana jam 8 pagi begitu kalau tak silap. Lepas itu tungu feri datang dari jam 8 sampai jam 10 baru feri datang. Kita awal sebab pemilik bas cakap kena datang awal takut habis boking tempat. Sebab itu lah berapa jam menunggu sampai kebosanan dan keboringan. Kalau korang nak bawa kereta kena lah boking dulu. Tak tahulah pula sekarang. 
ingatkan ini feri kitaorang ikut

Lepas feri sampai kita pun naiklah. Feri yang kitaorang naik adalah feri wawasan perdana. Feri paling lama kot sebab kalau masuk ja memang tak cukup tempat duduk jadi terpaksa duduk merata-rata tempat. Syukur time pergi itu dapat tempat duduk. Tapi balik  kena pula feri yang sama dan kita orang tak dapat tempat duduk terpaksa ambil kotak dan duduk di tepi-tepi. So sad. Murah memang murah tapi itu ja la kelemahan dia. Kalau tak silap harga tiket feri berharga RM5.00… Tapi kalau korang nak pergi guna lah speedboat . Ada mahal sikit tapi berbaloi Cuma 15minit sampai. Feri? Kalau nak ke datang jangan ikut feri ini. Memang lambat 15minit jadi 3jam perjalanan. Nampak tak kebosanan itu. Jangan bimbang dalam itu ada tv… hehe

Sampai ke Labuan, Kita orang dah booking hotel. Tapi malang hotel yang kita booking tak cukup 3 bilik. Jadi terpaksa cari hotel lain. Susahnya nak dapat hotel time itu sebab semuanya full house maklumlah cuti. Syukur time kita orang makan dekat restaurant. Adalah orang baik hati memperkenalkan hotelnya.  Disitulah kita orang stay.

Lepas letak barang kita orang pergi ke War memorial , masuk free ja. Disini tempat memperingati orang-orang yang mati dalam perang suatu ketika dahulu.

Lepas habis sambung pula dekat kompleks sukan Laut Antarabangsa.Dalam ini kebanyakan hidupan laut ja.

 Ini antara gambar-gambar kita orang dekat Labuan.
makan dulu di Menumbok sebelum naik feri

bolehlah

kompleks sukan Laut Antarabangsa
























1 ulasan:

Tress berkata...

Wah...2 tahun suda berlalu.....